Boldog Iskola
Munkáink
Szintai Éva pedagógus mesterpályázatában található munkák
A megküzdési stratégiák témakörben az ötödik évfolyamosok Szintai Éva segítségével így fogalmazták meg érzéseiket, gondolataikat képekben. A videót elküldjük a Jobb veled a világ alapítvány e témában kiírt pályázatára is.
Implomosok a Kowalsky meg a Vega: Lehetetlen nincs dalára készült videóklipben
Neveljük boldogságra is a gyerekeket!
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt! Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
Mi ez a program?
A program a tanév minden hónapjában olyan témát jár körül, mely segíti és támogatja a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben, és a folyamatos önismereti fejlesztéssel és boldogságérzetet fokozó technikák bemutatásával személyes, lelki egészségüket is tápláló kompetenciáikat fejleszti.
A boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem hogy vezérfonalat adjon az óvodásoknak, iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint hogy lehetőséget adjon a testi-lelki egészség megtartásához szükséges tényezők tanulmányozására és tudatosítására.
Elért eredmények
Az elmúlt évek sikerei és elismerései azt igazolják, hogy a pedagógusok és szülők egyik legfőbb szándéka, hogy boldog generációt neveljünk.
1300+ óvoda és iskola a programban
7500+ Boldogságóra program csoport az országban
100000+ boldogabb gyerek a programnak köszönhetően
A program szakmai háttere
A program módszertana az első évben szakmai összefogás eredményeként, a pozitív pszichológia tudományos eredményeire építve került kidolgozásra pszichológusok, pedagógusok, kutatóprofesszorok önkéntes munkájának segítségével. A módszertant az első három év tapasztalatai alapján, szintén gyakorló pedagógusok és pszichológusok segítségével átdolgoztuk és azóta is folyamatosan fejlesztjük. Nagyon sok szakember hozzáadott munkájának köszönhető tehát, hogy a program ilyen szépen fejlődik és növekszik.
A Boldogságóra Program szakmai csapata
Prof. Dr. Bagdy Emőke
Arra törekszünk, hogy a boldogságórák kibontakoztassák az életszeretetet, hogy a gyermekeink a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat és boldogságra képes emberré válhassanak.
Bagdi Bella
Nem problémamentes életmodellt állítunk a fiatalok elé, hanem vezérfonalat adunk nekik, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal és képesek legyenek megbirkózni a problémákkal.
Prof. Oláh Attila
A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük.
Témakörök
A teljes Boldogságóra program 10 egymásra épülő témából áll, amelyek fokról fokra ismertetik meg a boldogság különböző összetevőit, feltételeit. Az egyes témakörök sorrendben:
- A hála gyakorlása
- Az optimizmus gyakorlása
- Társas kapcsolatok ápolása
- Boldogító jócselekedetek
- Célok kitűzése és elérése
- Megküzdési stratégiák
- Apró örömök élvezete
- A megbocsátás gyakorlása
- Testmozgás
- Fenntartható boldogság
Forrás: https://boldogsagora.hu/